
Մեծ բիզնեսները սովորաբար սկսվում են պարզ գաղափարից, հաճախ անձնական խնդրից կամ անհարմարությունից: Գուցե դու էլ բախվել ես որևէ խնդրի, որին շատերն են բախվում և որի լուծումը շատերին է պետք: Հայտնի ձեռնարկատեր Դրյու Հյուսթոնն, օրինակ, անընդհատ կորցնում էր իր USB կրիչը, որում կարևոր փաստաթղթեր էր պահում: Սա շարունակվեց այնքան, մինչև նա հիմնեց հանրահայտ Dropbox-ը` ամպային լուծում, որով կարող էր հասանելիություն ունենալ փաստաթղթերին` առանց ֆիզիկական USB կրիչը տանել-բերելու:
Այսօր Ամերիա բլոգում պատմում ենք` ինչպես փորձարկել բիզնես գաղափարը և քայլ առ քայլ միտքը վերածել հաջողակ ստարտափի։
Արժե՞ գաղափարին ընթացք տալ
Հիշիր` հաջողված գաղափարները պետք է լուծեն իրական խնդիրներ։ Հարցրու ինքդ քեզ` գաղափարը լուծո՞ւմ է որևէ խնդիր, ո՞ւմ համար է նախատեսված, մարդիկ փնտրո՞ւմ են լուծումը:
Եթե ոչ ոք դեռ չի փնտրում, գուցե պիտի կրթե՞ս շուկան: Ամեն դեպքում հաշվի առ, որ սա համեմատաբար ավելի ժամակատար ու ծախսատար ճանապարհ է:
Փորձարկիր գաղափարը
Շատ բիզնեսներ ձախողվում են, քանի որ հիմնադիրները առաջնորդվում են միայն իրենց անձնական նախապատվություններով: Փոխարենը հաջողակ ձեռնարկատերերը հիմնվում են տվյալների վրա:
Դիտարկենք Airbnb-ի օրինակը: Մինչ բիզնեսը հիմնելը, Airbnb-ի հիմնադիրները ՝ Բրայան Չեսկին և Ջո Գեբիան, նկատել են, որ մարդիկ մեծ միջոցառումների ժամանակ փորձում են մատչելի կացարաններ գտնել։ Իրենց գաղափարը ստուգելու համար զբոսաշրջիկներին առաջարկել են վարձով ներքնակներ իրենց բնակարանում: Հետո արդեն, երբ պահանջարկը բարձրացավ, կայք գործարկեցին և ընդլայնեցին թե´ հայեցակարգը, թե´ բիզնեսը:
Օգտակար հնարք: Մուտքագրիր քո գործունեության հետ կապված բանալի բառերը Google Trends-ում և հասկացիր` որքանով են մարդիկ հետաքրքրված: Եթե որոնումները շատ են, պոտենցիալ կա: Ուսումնասիրիր քննարկման ֆորումներն ու սոցցանցերը: Օրինակ` Reddit-ում կամ ֆեյսբուքյան խմբերում մարդիկ քննարկո՞ւմ են խնդիրը:
Փորձարկիր գաղափարը թիրախային «նմուշի» վրա:
- Խոսիր պոտենցիալ հաճախորդների հետ։ Հարցրու` պատրա՞ստ են վճարել քո լուծման համար:
- Բացիր սոցիալական էջ և հավաքագրիր նամակներ հետաքրքրված օգտատերերից:
- Փոքրիկ գովազդային արշավ իրականացրու։ $20 արժողությամբ փորձնական գովազդը Facebook-ում կամ Google-ում կարող է օգնել պատկերացում կազմել պահանջարկի մասին:
Սկսիր իրագործել գաղափարը
Գաղափարը փորձարկեցինք, հիմա ժամանակն է իրագործել այն:
- Ընտրիր բիզնեսի կառուցվածքը (ՍՊԸ, ԱՁ և այլն): Կառուցվածքի տարբերությունների մասին կարող ես կարդալ մեր տելեգրամյան ալիքում:
- Գրանցիր բիզնեսի անունը: Գրավիչ և բիզնեսին համապատասխան անուն ընտրելու մասին պատմել ենք մեր այս բլոգում:
- Ստեղծիր բիզնեսի համար բանկային հաշվեհամար և ձեռք բեր անհրաժեշտ գործիքները (ՀԴՄ սարք, POS տերմինալ): POS տերմինալ ընտրելու հարցում քեզ կարող է օգնել այս բլոգը:
- Ուսումնասիրիր քո բիզնեսի կառուցվածքին համապատասխան հարկային համակարգը։
Բիզնես ստեղծելիս ոչ մի դեպքում չի կարելի անտեսել բրենդինգը: Հիշիր, որ այն պարզապես լոգո կամ գրավիչ անվանում չէ, այն քո բիզնեսի ինքնությունն է: Հենց բրենդինգից է կախված, թե ինչպես մարդիկ կընկալեն քեզ, կվստահե՞ն, կառանձնացնե՞ն մրցակիցներից:
Պատկերացրու, որ քո բիզնեսը մարդ է: Ինչպե՞ս ես ուզում, որ մարդիկ ընկալեն նրան, ի՞նչ ասոցիացիաներ ես ուզում ստեղծել նրանց մոտ: Դրանք ոչ միայն պետք է արտացոլվեն քո բիզնեսի «արտաքին տեսքում», այլև գործողություններում:
Ինքնություն և կայք ունենալուց հետո պիտի գտնես հաճախորդներ ներգրավելու տարբեր ալիքներ:
1․ Օգտագործիր քո անձնական կապերը: Ընկերները, ընտանիքը և ծանոթները կարող են լինել քո առաջին հաճախորդները և կիսվել սեփական փորձառությամբ իրենց էջերում կամ մարդկանց հետ զրուցելիս:
2․ Ակտիվ եղիր սոցիալական ցանցերում: Ոչ միայն բիզնես էջ ստեղծիր, այլև ներգրավվիր թեմատիկ խմբերում, համագործակցիր այլ ընկերությունների հետ:
3․ Առաջարկիր զեղչեր, նվերներ, սահմանափակ տեսականի. մարդիկ սիրում են բացառիկություն:
Օգտակար հնարք: Իրականացրու ուղղորդման ծրագիր, օրինակ՝ առաջարկիր X$ յուրաքանչյուր հրավիրած ընկերոջ համար: Dropbox-ն այս հնարքի շնորհիվ աճել է 3900%-ով:
Ընդլայնվիր և բարելավվիր
Եթե արդեն ունես հաճախորդների որոշակի բազա, պիտի կարողանաս նախ պահել, ապա նաև ընդլայնել այն:
1․ Լսիր կարծիքներ և բարելավիր ծառայությունների որակը: Կարդա review-ները, վերլուծիր նամակ-բողոքները, օնլայն հարցումներ կազմակերպիր:
2․ Ավտոմատացրու կրկնվող առաջադրանքները: Հիմա օնլայն գործիքներն այնքան շատ են, որ դու զգալի ժամանակ կարող ես խնայել ամենօրյա անելիքների ավտոմատացման հաշվին: Բիզնեսը հեշտացնող 8+ գործիքների մասին կարող ես կարդալ այստեղ:
3․ Հրապարակումներից բացի սոցցանցերում գովազդներ միացրու: Վճարովի գովազդը կարող է օգնել ավելի մեծ թվով մարդկանց «հասնել»:
Դե ինչ, փաստորեն, բիզնես սկսելը միայն կատարյալ ծրագիր կամ նորարար գաղափար ունենալը չէ: Պետք է կարողանալ փորձարկել այն և ի վերջո կատարել առաջին քայլը, ինչը նաև համարձակություն և նվիրում է պահանջում:
Իսկ եթե ուզում ես հասկանալ, թե ինչով են տարբերվում հաջողակ և ձախողված ստարտափները, խորհուրդ ենք տալիս դիտել այս հոլովակը: