Գնում ես ձեր բակի խանութ` հաց ու կաթ գնելու, բայց վերադառնում ես երկու լի տոպրակով. ծանո՞թ իրավիճակ է:
Դե արի՛ պատմենք, թե ինչպես կարող ես խուսափել չպլանավորված գնումներից:
Ամեն ինչ իր տեղում
Իմպուլսիվ գնումներն իրականում այնքան էլ իմպուլսիվ չեն: Մերչենդայզերները լավ գիտեն իրենց գործը: Ապրանքների դասավորությունն ու համակարգումը մասնագիտություն է, որն ունի իր կանոնները: Օրինակ` հացը, կաթնամթերքը տեղադրված են խանութի ամենավերջում, այն էլ` իրարից շատ հեռու: Դրանք գնելու համար դու անցնում ես տարբեր ապրանքների կողքով և վերցնում նաև դրանք, իսկ դրամարկղի մոտ քեզ սպասում են շոկոլադները: Վիճակագրությունը փաստում է, որ գայթակղությանը չեն դիմանում շատերը:
Հագուստի խանութներում էլ է նույն կերպ: Սրահներում կողք կողքի դրված են գունային և ոճային գեղեցիկ համադրությամբ շապիկներ և տաբատներ, պայուսակները ցուցադրված են կոշիկների մոտ, իսկ դրամարկղում սպասում են աքսեսուարներն ու օծանելիքները:
Ինչպե՞ս խուսափել ավելորդ ծախսերից
- Կազմի՛ր անհրաժեշտ իրերի ցանկ և հետևի՛ր դրան:
- Նախապես հաշվի՛ր, թե որքան գումար ես նախատեսում ծախսել և հետևի՛ր քո բյուջեին: Իսկ եթե նախատեսում ես գնումներ կատարել կանխիկ եղանակով, ապա նախատեսվածից ավելի կանխիկ գումար մի՛ վերցրու:
- Սոված մի՛ գնա խանութ:
- Շոփինգի գնալուց առաջ ուսումնասիրի՛ր զգեստապահարանդ, կազմի՛ր համադրություններ և տե՛ս, թե ինչն է պակասում: Այսպես կխուսափես հերթական շապիկը գնելուց: Չէ՞ որ այսօր իր աստեղային ժամին սպասող վերնաշապիկի համար տաբատ էիր փնտրում:
- Խանութում ուսումնասիրի՛ր դարակների վերևում և ներքևում դրված ապրանքները: Այդտեղ սովորաբար ավելի մատչելի տարբերակներ կգտնես:
Դեֆիցիտի էֆեկտ
Հաճախ վաճառողները ստեղծում են ապրանքի բացակայության էֆեկտ` քո աչքին բարձրացնելով ապրանքի գինը: Օրինակ` օնլայն խանութներում հաճախ կարելի է նկատել, որ ապրանքի կողքին նշված է առկա սահմանափակ քանակը, օրինակ` 3 հատ: Հյուրանոցների դեպքում էլ գործում նույն մեխանիզմը: Կայքում կարող ես տեսնել, թե զուգահեռաբար քանի հոգի է դիտարկում տվյալ հյուրանոցը: Այս քայլերը միտում ունեն շտապեցնելու քեզ և դրդելու գնման:
Ինչպե՞ս չտրվել խուճապի
- Մի՛ շտապիր, նույնիսկ եթե քո նախընտրած ապրանքից մնացել է մի քանի հատ: Եթե այն սպառվի, ապա այլ խանութում հնարավոր կլինի գտնել այն միգուցե ավելի մատչելի արժեքով:
- Միանգամից գնում մի՛ կատարիր, հատկապես եթե խոսքը խոշոր գնումների մասին է: Ավելացրո՛ւ այն զամբյուղում, հաջորդ օրը թարմ ուղեղով մեկ անգամ էլ մտածի՛ր` արժե գնել, թե ոչ:
- Մի՛ շտապիր դիմել խնայողական հաշվիդ օգնությանը: Օրինակ` եթե որևէ օնլայն դասընթաց ես ցանկանում գնել, և մնացել է մի քանի օր, փորձի՛ր ճշտել, թե ինչ հաճախականությամբ է կազմակերպվում այդ դասընթացը:
Միֆ զեղչեր և ակցիաներ
Կան սրահներ, որոնք ոչ թե իրական զեղչեր են տրամադրում, այլ ստեղծում են զեղչի իմիտացիա: Որոշ խանութներ էլ զեղչերը տրամադրում են միայն իրենց քարտապաններին: Իհարկե, կան խանութներ, որոնց զեղչերն իրական են ու շոշափելի: Դրա համար պետք է կարողանալ տարբերել իրական զեղչը միֆից և չընկնել թակարդը:
Ինչպե՞ս տնտեսել
- Մանրամասն ուսումնասիրի՛ր, թե որ դեպքում է տրամադրվում զեղչը:
- Ստուգի՛ր` արդյոք դրամարկղում հաշվել են զեղչը
- Երբ զեղչը գործում է մի քանի ապրանք գնելու դեպքում, մտածի՛ր` արդյոք քեզ անհրաժեշտ են այդ ապրանքները:
- Երկար ժամանակով որևէ բաժանորդագրություն ձեռք բերելն ավելի մատչելի է, բայց, օրինակ, ֆիթնես ակումբի տարեկան բաժանորդագրություն ձեռք բերելիս լավ մտածի՛ր` արդյոք դու պատրաստ ես կանոնավոր կերպով հաճախել մարզումների: Հակառակ դեպքում տարեկան բաժանորդագրությունը կլինի գումարի կորուստ:
- Երբ պատրաստվում ես խոշոր գնում կատարել, համեմատի՛ր գները: Օնլայն խանութների առկայությունը թույլ է տալիս դա անել հաշված րոպեների ընթացքում:
Խորամանկ գնապիտակներ
Մեր ուղեղը հաճախ մեզ խաբում է: Օրինակ` 3900 թիվը ընկալում է 3000, այնինչ դա ավելի մոտ է 4000-ին: Վաճառողներն օգտվում են այս հնարքից և գները նշում են հենց այս կերպ` դրանով դրդելով քեզ գնումների:
Ի՞նչ անել
Նման գնապիտակների դեպքում կենտրոնացի՛ր և գումարը մեծացրո՛ւ դեպի վերև` իրական հաշվարկ կատարելու համար:
Առջևում Սև ուրբաթն է: Այդ առիթով արժի մեկ անգամ էլ կարդալ այս նյութը մինչ գնումներ անելը: